5 Mart 2019 Salı

Coğrafi İşaretli Ürünler








Boyoz lisede ders oldu
Türk mutfağını korumak, geliştirmek ve gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla Metro Türkiye tarafından 2011 yılından bu yana proje olarak sürdürülen Coğrafi İşaretli Ürünler, liselerde müfredata girdi.


Esra ÜLKAR 

2019-2020 eğitim öğretim yılından itibaren mesleki ve teknik okulların yiyecek-içecek hizmetleri alanındaki derslerde, Antakya’nın küflü çökeleği, İzmir’in boyozu, Kırklareli’nin hardaliyesi gibi Türkiye’nin Coğrafi İşaretli Ürünleri ve bu ürünlerin önemi öğrencilere aktarılacak. Projenin detayları, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Prof. Dr. Kemal Varım Numanoğlu ve Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Deniz Alkaç’ın katıldığı Gastronometro’da düzenlenen toplantıda açıklandı.

‘COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER BURADAKİ ÇEŞİTLİLİĞİMİZ’

Toplantıda “Çocuklarımız Taşköprü sarımsağının anlamını bilmiyor” diyen MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Numanoğlu, şunları söyledi:
“Çok da farkında olmadığımız avantajlardan birisi de coğrafi işaretli ürünler ve buradaki çeşitliliğimiz. Bugün bu çeşitliliğin farkındalığının yaratılması adına önemli bir proje başlattık. Yiyecek-içecek alanı ve gıda teknolojileri alanındaki yaklaşık 65 bin öğrencimizin eğitim aldığı müfredatın içine ilk defa coğrafi işaretli ürün kavramını yerleştiriyoruz. Gerçek anlamda geleceğin aşçıları, beslenme uzmanlarını bu bilinçle yetiştirme imkânımız oluyor. Coğrafi işaretli ürünün tüm toplum tarafından anlaşılması lazım.”

Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Deniz Alkaç da “Gençlerin mutfak kültürümüz ve değerleri konusunda bilinçlenmesi ve eğitilmesi önemli. Proje kapsamında ilk etapta farklı illerden 50 formatör öğretmene, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu olan Gastronometro’da eğitmen eğitimi verilecek. Gaziantep’ten, Kars’tan, İzmir’den, kısaca Türkiye’nin dört bir yanından öğretmenlerimize Coğrafi İşaretli Ürünler hakkında eğitim vereceğiz. Daha sonra bu öğretmenler kendi illerinde 20 ila 30 öğretmene eğitim verecek” diye konuştu. 
400 İŞARETLİ ÜRÜN

- Türkiye’de 400 civarında coğrafi işaretli ürün ve aynı sayıda aday ürün bulunuyor.
- Coğrafi işaretler ile dünyada yıllık 200 milyar doların üzerinde bir katma değer oluşturuluyor.
- Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlerden üçü, ‘Aydın İnciri’, ‘Malatya Kayısısı’ ve ‘Antep Baklavası’ AB tarafından kabul edildi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder